Hillfortin vieraana Schoffa

Asiointi Schoffalla oli aikoinaan oma initiaationi miesten klassisen pukeutumisen pariin. Tuolloin vasta miesten vaatetusta opiskelevalle oli kokemus ikimuistoinen ja johti vahvistuneeseen käsitykseen siitä, mitä haluaisin tulevaisuudessa tehdä. Nykyään Helsingin Kämp Gallerian 1. kerroksessa sijaitseva Schoffa on kehittynyt mittapaitaputiikista täysiveriseksi miesten klassisen pukeutumisen single-brand-retail-liikkeeksi*. Valikoimassa on RTW (ready to wear = valmisvaate) ja MTM (made to measure = mittavaate) tuotteita. Tyylillisesti Schoffa painottaa rennompaa pukupukeutumista vapaa-ajan casual pukeutumista unohtamatta.

Mentoroidessani miesten tyyliä Schoffaa on usein helppo suositella miehelle, joka on ottamassa ensimmäisiä askelia laadukkaampaa pukeutumista ja klassisempaa tyyliä kohti. Liikeeseen on helppo kävellä sisään, vaikka vain katselemaan, ja mm. Schoffan chinot ovat hinta-laatu-leikkaus -suhteeltaan erinomaisia.

Toimitusjohtaja Anton Koivisto vastaa Schoffan tuotteiden suunnittelusta Kuva: Schoffa/Anton Koivisto

Schoffan toimitusjohtaja Anton Koivisto kertoo Hillfort podcastin jaksossa miten tuotteet valikoimaan syntyvät ja miten on hyvä alkaa luomaan itselleen tyyliä. Tarina särmän toimitusjohtajan innoittajasta tuottaa haastattelijalle vieläkin ”wau” -hetken.

Kuuntele jakso Spotifyssa ja seuraa podcastia, niin saat uusimman jakson heti nautittavaksesi.

 


 

* Englanniksi alalla on yleisesti käytössä termit multi-brand-store, joka myy usean eri brändin tuotteita, esim. Caine Clothiers. Schoffa on single-brand-store – eli liike joka myy oman brändin tuotteita (ja tässä tapauksessa myös Loaken kenkiä ja Swimsin kalosseja 😉 )

 

Milla Vilska